مصاحبه آرشیو خبر ها
یوونتوس چاره‌ ای جز مبارزه پارتیزانی ندارد‌

یوونتوس چاره‌ ای جز مبارزه پارتیزانی ندارد‌

 

3 مبتلا به کرونا، 5 بازیکن خارج شده از قرنطینه، زمان غیرقابل پیش‌بینی آغاز رقابت‌های سری A، روند نزولی اوضاع اقتصادی باشگاه و شرایط پیچیده بازار تابستانیِ نقل و انتقالات این روزها سوالات پرشماری را در اذهان طرفداران بیانکونری ایجاد کرده است. ماسیمو پاوان عضو ارشد شورای سردبیری Tutto Juve و یکی از خبرنگاران نزدیک به باشگاه یوونتوس با اشاره به اتفاقات و شرایط این روزهای ایتالیا، برای هواداران از جدیدترین شنیده‌هایش از باشگاه یوونتوس می‌گوید.

 

 

لحظات طاقت‌فرسا و پراسترس سپری می‌شوند. کشور همانند شرایط جنگ است و آمار مبتلایان و تلفات دیوانه‌کننده است. لمباردیا به نماد سقوط مبدل شده و با هر خبر از این منطقه قلب یک ملت به هم فشرده می‌شود. مسئولان باید توضیح دهند که چرا در روزهای اول مشاهده نخستین موارد ابتلا به این ویروس در ایتالیا هرگز هشدارهای لازم صورت نپذیرفت؟ هزاران نفر جان خود را از دست داده‎اند و به گمانم وقت آن فرا رسیده باشد که کسی به پرسش‌های مردم پاسخ دهد. 
شخصاً همه را دعوت به ماندن در خانه می‌کنم و امیدوارم دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شوند. امید کلیدواژه مشترک همه ماست؛ باید از کسانی که در خط مقدم نبرد با این ویروس مهلک تلاش می‌کنند قدردانی کرد. بیاید به ارزش‌های انسانی بیش از پیش توجه و با رعایت نکات ایمنی، پیامی مثبت به مبارزین بر عیله کرونا مخابره کنیم. ‌
من نیز مثل بسیاری از طرفداران یوونتوس، انتقادات مطرح شده در مورد کریستیانو رونالدو و گونزالو هیگواین را در رسانه‌ها خواندم. اینکه کریس از قرنطینه خارج و به بهانه پیوستن به مادر بیمارش، تورین را به مقصد مادِرا ترک کرد به نظرم موضوعی مناقشه‌برانگیز و منفی نبود. این طبیعی است که در شرایط غیرمتعارفِ این روزها، ویژگی‌های اخلاقی و انسانی‌ برانگیخته شود. اتفاقاً رونالدو بدون هیاهو و با رعایت روال قانونی به مادر بیمارش پیوست و این یک انتخاب و رفتار صحیح بود.
دلایل گونزالو هیگواین برای رفتن به آرژانتین نیز کاملاً شخصی است. نمی‌دانم چرا برخی تلاش می‌کنند چیزهای کوچک را تا این حد بزرگ جلوه دهند. وقتی تست کرونای او منفی است و باشگاه نیز اجازه خروج به او داده، دیگر چه لزومی به پرداختن بیش از اندازه به این موضوع وجود دارد؟ نباید در این موارد حساسیت کاذب ایجاد کرد و مردم را در برابر ستاره‌ها قرار داد.

 

 

ابتلای ورزشکاران حرفه‌ای به ویروس کووید 19 نشان می‌دهد که هر کسی ممکن است به این بیماری مبتلا شود. خوشبختانه اوضاع روگانی، ماتوئیدی و دیبالا مطلوب است و آنها بدون بروز علائم وخیم این بیماری مشغول سپری کردن دوران قرنطینه‌شان هستند. با مدیریت خوبی که تیم پزشکی باشگاه یوونتوس در مورد این سه بازیکن و سایرین انجام داده جای هیچ نگرانی وجود ندارد و خانواده یوونتوس به راحتی این روزهای دشوار را پشت سر خواهند گذاشت.
من هم معتقدم رقابت‌‎های این فصل فعلاً باید تعطیل باشد؛ مسئله حیاتی در این برهه توجه به حقیقتِ درک شرایط ویژه‌ای است که در آن قرار داریم. ویروس واگیردار کرونا ممکن است خیلی بیشتر از آنچه تصورش را کنیم به کشتارش ادامه دهد. اظهارنظرهای غیر رسمی و گمانه‌زنی‌ها از کاهش روند صعودی شیوع این ویروس در ماه ژوئیه خبر می‌دهند که البته هیچ تضمینی بر صحت این پیش‌بینی‌ها نیز نیست.
رقابت‌های سری A در ماه مه و یا هر تاریخ دیگری که از سر گرفته شود کار یوونتوس در سخت‌ترین حالت ممکن خواهد بود. یووه برای بیرون کشاندن اسکودتو از لاتزیوی آماده و اینتر مدعی چاره‌ای جز مبارزه پارتیزانی ندارد. صدرنشین بودن یووه هیچ دلیل و تضمیمنی برای اعطای جام قهرمانی این فصلِ عجیب و غریب به بیانکونری نیست.
صحبت در خصوص عملکرد یوونتوس در بازار نقل و انتقالات تابستانی از هم‌اکنون بسیار زود و در عین حال دشوار است. مارکت پیش‌رو به دلیل شرایط اقتصادی پیش آمده آنقدر ناشناخته و مبهم است که به آسانی نمی‌توان احتمالات را در آن بررسی کرد. باید کمک‌های فیفا، یوفا و تصمیمات فدراسیون فوتبال ایتالیا در هفته‌های آتی را به دقت دنبال کرد. به نظر می‌رسد چیزی که قطعی باشد عدم ورود یوونتوس به خریدهایی باشد که در آن جنبه سرمایه‌‎گذاری کمرنگ باشد. یووه می‌توانند با فروش‌های خوب شرایط مناسب برای خریدهای منطقی و پر منفعت را فراهم کند.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: